• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125617
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ بازنشستگی سردبیر ارشد واشنگتن‌پست


نیویورک‌تایمز در گزارشی مفصل به مرور 8سال حضور مارتین بارون به‌عنوان سردبیر ارشد در روزنامه واشنگتن‌پست پرداخته است. او دیروز از واشنگتن‌پست و دنیای روزنامه‌نگاری خداحافظی کرد. بارون واشنگتن‌پست را که یک روزنامه سنتی و با  رویکرد وقایع محلی بود با 580 نیرو تحویل گرفت. نیویورک‌تایمز نوشته است: امروز واشنگتن‌پست 1010 نیرو، 3میلیون مشترک دیجیتال، ماهانه 100میلیون کاربر آنلاین و یک اعتبار جهانی دارد.

روزنامه جروزالم‌پست [اسرائیل]
انگشت اتهام اسرائیل به سمت ایران


بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، مدعی شد که ارزیابی اولیه نشان می‌دهد ایران در انفجار یک کشتی متعلق به اسرائیل در دریای عمان دست داشته است. به نوشته جروزالم‌پست، در اثر این انفجار، دست‌کم 4حفره در بدنه کشتی ایجاد شده که 2حفره اندکی بالای خط آب است.

روزنامه الاخبار [لبنان]
بن‌سلمان در محاصره


روزنامه الاخبار در گزارش نخست خود به سیاست جدید آمریکا در پرونده عربستان سعودی پرداخته است. به نوشته این روزنامه، تصمیم دولت بایدن برای افشای جزئیات ماجرای قتل خاشقجی، نقطه پایانی است بر تمام تلاش‌های ولیعهد سعودی در حوزه اصلاحات اجتماعی و تبلیغات سیاسی. این روزنامه همچنین خودداری بایدن از تحریم بن سلمان را به پیامدهای احتمالی این تصمیم در روابط دو کشور مرتبط دانسته است.

روزنامه 8 صبح [افغانستان]
توافق آمریکا و طالبان؛یک سال بعد


روزنامه 8 صبح چاپ کابل نوشته که یک‌‌ سال پس از توافق صلح آمریکا و طالبان، اوضاع افغانستان هنوز نابه‌سامان است. با گذشت یک سال از امضای این توافقنامه که به کاهش چشمگیر نیروهای آمریکایی و رهایی 5هزار زندانی طالبان منجر شد، خشونت‌ها افزایش یافته است و افغانستان همچنان مرگبارترین کشور برای غیرنظامیان به شمار می‌آید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید